V první řadě jsme externalizovali vedení účetnictví a personalistiky, které nyní zajišťuje společnost EUREGNIA.
Součástí řešení byl kompletní import a export faktur a dat přes EDI, nastavení evidence a kontroly stavů skladů, příprava odpisových plánů dle reálných potřeb firmy.
Došlo k zásadní rekonstrukci nastavení oběhu dokladů a předávání informací mezi jednotlivými odděleními firmy i ve způsobu reportingu pro manažery a vedoucí týmů. Výsledkem bylo významné zjednodušení procesů.
Hlavními přínosy externalizace účetnictví a personalistiky jsou:
- Kvalitní podklady pro rozhodování představenstva a ředitele
- Reporting pro vyhodnocování plnění budgetů
- Online dostupné informace o nákladech, výnosech, majetku a závazcích
- Denní kontrola přenosů dat a snížení rizika kolizí
- Zajištění zastupitelnosti pro chod účetního oddělení
- Snížení časové náročnosti přípravy podkladů pro obchodní činnost
Dalším krokem bylo zaškolení interních pracovníků na nový systém kontrol, vyhodnocování dat a reporting.
Podařilo se eliminovat zdvojené úkony a množství papírových dokladů. Významným aspektem změny bylo také zlepšení a posílení vztahů s bankovními ústavy a leasingovými institucemi.